Hisense Group strategickým vlastníkem Gorenje - Gorenje
Pondělí, 18. červen 2018

Hisense Group strategickým vlastníkem Gorenje

Hisense Group strategickým vlastníkem Gorenje
V květnu proběhla v Gorenje zásadní jednání na téma hledání nového strategického partnera. Novým majitelem mezinárodně uznávané firmy Gorenje, která je na trhu téměř 70 let, se stává společnost Hisense Group, přední světový výrobce elektroniky. 
Gorenje se tak stává součástí větší společnosti, která zajistí stabilní platformu pro intenzivnější rozvoj a rozšiřování stávající firmy. Hisense Group generuje roční výnosy ve výši téměř 13 miliard EUR a zisky před zdaněním ve výši 1 miliardy EUR, navíc zajistí společnosti Gorenje globální přítomnost ve 120 zemích po celém světě. Nabízí také široké portfolio elektronických výrobků, kterým nabídku Gorenje doplní. 

Hisense je v současné době již největším akcionářem společnosti Gorenje držící 32 % všech akcií jejím jménem. To ukazuje na fakt, že skupina hodlá společnosti Gorenje věnovat velkou pozornost a že má se stávající firmou ambiciózní plány do budoucna. 

Přední světový výrobce elektroniky má totiž v plánu učinit z Gorenje vývojové a výrobní středisko skupiny Hisense Group pro celou Evropu. Gorenje se tak v podstatě stane operační základnou Hisense pro celý kontinent s dodatečnou produkcí výrobků skupiny Hisense přidělených společnosti Gorenje a včetně nových výrobků ze sortimentu Hisense. Tím se optimalizuje využití všech výrobních zařízení a zajistí se lepší provozní efektivita, jakož i lepší vliv při jednáních s dodavateli materiálů a elektronických součástek. Sídlo skupiny Gorenje Group pak i nadále zůstane ve Velenje a spotřebiče značky Gorenje budou dále vyvíjeny a vyráběny v Evropě. 

Skupina Hisense také zdůraznila své odhodlání věnovat se všem značkám skupiny Gorenje Group. Gorenje, Asko, Atag, Etna, Pelgrim, Mora, Upo a další značky z portfolia zůstanou i nadále nezávislými a budou posíleny společnými marketingovými a prodejními činnostmi po celém světě.  

Ze strany Hisence také vzejde výrazná podpora distribučních kanálů obou společností. Je totiž třeba zdůraznit, že pokud jde o geografické pokrytí, obě společnosti se vzájemně doplňují. Zatímco společnost Gorenje je silná ve střední a východní Evropě, v Německu, v Rusku a roste v USA, skupina Hisense je přítomna v Asii, západní Evropě a Austrálii. Spojením dvou silných hráčů vznikne jeden skutečný globální s celosvětovou přítomností, který bude schopen srovnávat se s těmi největšími konkurenty. 

Tím, že se společnost Gorenje stane součástí skupiny Hisense Group, získá navíc přístup k výzkumným a vývojovým kapacitám jedné z technologicky nejvyspělejších společností na světě, čímž se urychlí vývoj nových výrobků společnosti Gorenje. Hisense navíc zdůraznila, že chce tyto změny zavést co možná nejrychleji, aby bylo možné co nejdříve sklízet výhody a plně využívat synergie mezi oběma společnostmi.

Předseda představenstva Franjo Bobinac celou věc hledání strategického vlastníka Gorenje uzavírá slovy: „Jsem přesvědčen, že stát se součástí skupiny Hisense Group je jedním z nejlepších kroků v bohaté historii společnosti Gorenje. Ve skupině Hisense získáváme stabilního a strategického vlastníka, kterého potřebujeme k podpoře našeho budoucího růstu, jakož i partnera, s nímž sdílíme zdroje, znalosti a zkušenosti, jež máme v obou našich příslušných oborech. Jsem si jistý, to prospěje i obchodním partnerům. Se strategickým vlastníkem jako je skupina Hisense, budeme moci ještě více růst a rozšiřovat se.”